Reklam Platformlarında Lider: Google AdWords
Kuşkusuz günümüzde internet hayatımızda büyük bir yer kaplıyor. Hayatımızın her
alanına yerleşmiş olan internet, birçok işimizi rahatlıklayapmamızı
sağlıyor. Artık birçok insan gerek yeterli vakit bulamadığı için gerek diğer
sebeplerden dolayı ihtiyaçlarını internetten karşılamaya başladılar. Ve bu sayı her geçen gün giderek artıyor.
Türkiye’deki internet kullanıcılarının %98 gibi büyük bir oranı internettearama yaparken Google Arama Motoru’nu kullanıyor. Büyük bir veri tabanına
sahip olan Google, hemen hemen tüm kullanıcıların aradıkları sorguya ulaşmalarına büyük kolaylık sağlıyor.
Google günümüzde insan ihtiyaçlarını karşılayabilmesi
açısından bir sanal Pazar (Adwords) oluşturuyor. Adwords Reklamları küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler
kendi firmalarının ürünlerini kullanıcıya sunmasında büyük bir rol oynar.
Çünkü insanlar ihtiyaçlarını Google’da aradığında o ihtiyaca göre karşısına reklam çıkıyorlar. Bu durumda kullanıcılar ihtiyacı olan ürüne daha rahatulaşıyorlar. Bu sayede reklam verenler de alakalı kullanıcılara reklamlarını gösterip sağlıklı bir reklam yapmış oluyorlar.
Çünkü insanlar ihtiyaçlarını Google’da aradığında o ihtiyaca göre karşısına reklam çıkıyorlar. Bu durumda kullanıcılar ihtiyacı olan ürüne daha rahatulaşıyorlar. Bu sayede reklam verenler de alakalı kullanıcılara reklamlarını gösterip sağlıklı bir reklam yapmış oluyorlar.
Google Adwords’e maliyet açısından yaklaşırsak
çevrimdışı reklamlara ve diğer sanal reklamlara göre daha az maliyet
oluşturuyor. Bununla birlikte diğer reklam platformlarına göre daha kısa zamanda reklam kazancı elde edilebilmekle beraber reklama yatırılan bütçenizin size kazandırdığımiktarı daha net ve ölçülebilir değerlerle görebilirsiniz.
Google Adwords’ün çalışma sistemine kısaca değinecek
olursak arama ağ reklamı ve görüntülü reklam olmak üzere iki temel başlıktan oluşmaktadır.
Arama ağı reklamlarında aranılan kelimelere göre reklamlar yayınlanır ve reklama tıklandığında maliyet ödenir. Yani arama ağı reklamlarında tıklama başına maliyetler (TBM) oluşur. Görüntülü reklam ağında ise iki tip maliyet vardır.
Birincisi arama ağındaki gibi tıklama başına maliyettir (TBM). İkincisi ise gösterime göre oluşan maliyettir. Buna da Bin Gösterim Başına Maliyet(BGBM) denir. Görüntülü reklam ağı ise Google Adsense almış websitelerinde yayınlanmaktadır. Kısacası reklamınızı ulaştıracağınızkullanıcı sayısı oldukça fazladır.
Arama ağı reklamlarında aranılan kelimelere göre reklamlar yayınlanır ve reklama tıklandığında maliyet ödenir. Yani arama ağı reklamlarında tıklama başına maliyetler (TBM) oluşur. Görüntülü reklam ağında ise iki tip maliyet vardır.
Birincisi arama ağındaki gibi tıklama başına maliyettir (TBM). İkincisi ise gösterime göre oluşan maliyettir. Buna da Bin Gösterim Başına Maliyet(BGBM) denir. Görüntülü reklam ağı ise Google Adsense almış websitelerinde yayınlanmaktadır. Kısacası reklamınızı ulaştıracağınızkullanıcı sayısı oldukça fazladır.
Doğru kurgulanmış Adwords reklamları ile alakalı kullanıcılara ulaşıp daha az maliyetle daha fazla kazanç elde edilir. Bu sayede yatırım getiriniz artar ve
küçük ile orta ölçekli işletmelerin büyümesini, büyük ölçekli işletmelerin de
isimlerini daha çok duyurmasını sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder